چیدمان میز شام عروسی

چیدمان میز شام عروسی

میز شام عروسی می تواند توسط کارکنان خدمات عروسی چیده شود. میز شام عروسی باید دقیقا جایی قرار بگیرد که در معرض دید مهمانان باشد. این میز تنها یک شب در زندگی عروس و داماد چیده می شود. بنابراین باید تمام تلاش خود را برای زیبایی آن به کار بست، طراحی یک میز شام زیبا شامل موارد زیر می باشد.

عکس ها و تصاویر میز شام عروسی

رومیزی زیبا

ابتدا باید رومیزی زیبا انتخاب شود، رومیزی هایی که بر روی آن نگین کاری شده، جلوه بیشتری دارند. زرق و برق رومیزی می تواند زیبایی میز شام عروسی را دو چندان کند و میز باید در مقابل مهمانان قرار بگیرد.

گل آرایی

در برگزاری مجالس عروسی گل هایی که برای میز شام عروسی انتخاب می شوند باید اندازه متناسبی داشته باشند، گل هایی که ساقه کشیده تری دارند، زیباتر به نظر می رسند.

از جمله گل هایی که می توان برای میز شام مانند گل های فرزیا، گل داودی، سوسن، میموزیا، آنتوریوم قرمز و گل رز اشاره کرد.اگر دست گل عروس با گل آرایی میز شام عروسی هماهنگ باشد بسیار زیباست.

عکس گل آرایی میز شام عروسی

شمع آرایی:

شمع ها در دو طرف گل قرار می گیرند و بهتر است رنگ شمع ها با رنگ گل هماهنگ باشد.

عکس های شمع آرایی میز شام عروسی

لیوان

ممکن است برای چندین نوشیدنی چند لیوان گذاشته شود. تنها به دو لیوان شیک و مجلسی اکتفا کنید، که در سمت صندلی عروس و داماد قرار می گیرند.

دستمال سفره

از دیگر اجزای مهم میز شام عروسی دستمال سفره است که باید با زیبایی تمام تا شود و در داخل بشقاب ها قرار بگیرد. با استفاده از حلقه دستمال هم می توان دستمال سفره را زیباتر کرد.

قاشق، چنگال و بشقاب

قاشق و چنگال ها باید در کنار بشقاب ها قرار بگیرند و نحوه قرار گرفتن قاشق و چنگال و چاقو اهمیت زیادی دارد. در عین حال نباید قاشق کوچک دسرخوری را فراموش کنید، بشقاب هایی که بر روی میز قرار می گیرند، باید برای غذا و سالاد جداگانه انتخاب شوند. برای سالاد پیش دستی های کوچکتر و برای غذا، بشقاب های بزرگ را بر روی میز قرار داد.

تزیین میز شام سلف سرویس

مهمانی ها و مراسم عروسی برای نمایشی از مدرن بودن و هم برای راحتی کار بخاطر نداشتن وسعت و فضای کافی برای چیدن میز و نشستن تمام افراد از تکنیک سلف سرویس استفاده می کنند. چیدمان میز سلف سرویس به دو صورت ساده و طبقاتی می باشد.

میز ساده: اگر میز بزرگ بود و یا مواد چیده شده در آن کم بود بهترین نوع آن ساده است و ظروف در یک سمت چیده می شوند.

میز طبقاتی: مهمانی بزرگی همچون تولد و عروسی را تدارک می بینید بنابراین باید کیک و دسر های بیشتری را روی میز بچینید که برای چیدن آنها و شیک تر می باشد.

چیدمان میز شام سلف سرویس عروسی

اگر میز را در کنج و گوشه قرار دهید، در واقع مهمان ها را یه سمت دیوار هدایت کرده اید. یعنی از یک قسمت باز به یک سمت بن بست می روند بنابراین به هنگام بازگشت از سمت میز، تجمع و ازدحام بوجود خواهد آمد.بنابراین میز را طوری قرار دهید که دو قسمت ابتدا و انتهای آن  به فضای باز ختم شوند.

عکس ها و تصاویر میز شام سلف سرویس عروسی

میز شام عروس و داماد

قبل از اینکه میز شام چیده شود، ابتدا باید رومیزی زیبا انتخاب شود. رومیزی هایی که نگین کاری شده اند، جلوه بیشتری دارند، زرق و برق رومیزی می تواند زیبایی میز شام عروسی را دو چندان کند.

استفاده از پاپیون و ربان در قسمت پایین رومیزی آن را زیباتر می کند، این میز تنها یک شب در زندگی عروس و داماد چیده می شود و بنابراین باید تمام تلاش خود را برای زیبایی آن به کار بست.

عکس میز شام عروس و داماد

مطالب مرتبط

جستجو